kot na Instagramie 2

Twój kot na Instagramie. Jak stworzyć koci profil?

 
Koty królami Internetów są i basta! Zapewne i Twój kot ma już swój profil na Instagramie, a jeśli nie, to być może właśnie się nad tym zastanawiasz. Postanowiliśmy zebrać kilka porad na początek, jak stworzyć koci profil w jednym z najpopularniejszych obecnie serwisów społecznościowych.
 
Podobnie, jak w przypadku większości platform social media, na stronę na Instagramie składają się: zdjęcie profilowe, bio (krótka biografia, życiorys, opis strony czy bloga, którego prowadzisz), „ściana” postów (feed) – zdjęć, animacji, kolaży czy filmików wideo oraz znane z innych mediów tzw. Stories (krótkie, znikające po czasie relacje).
 

Zdjęcie profilowe kota na Instagramie

To Twoja, a raczej Twojego kota (chyba, że masz ich więcej) wizytówka. Spełnia to samo zadanie, co logo w przypadku firmy. Musi być wyraźne, dobrej jakości, musi stanowić jasny przekaz, czego dotyczyć będzie Twój profil na Instagramie. Musi być na tyle oryginalne i rozpoznawalne, że z czasem samo zdjęcie profilowe, niczym logo, kojarzyć się będzie z Twoimi kotem (lub kotami). 
 
Równie ważne, o ile nie ważniejsze, jest tzw. BIO. Trudność polega na tym, że trzeba się odróżnić wśród setek milionów użytkowników Instagrama. Nie wystarczy napisać: „kot na Instagamie”, „strona bloga o kotkach”, albo „zdjęcia moich kotów”. Potencjalnych obserwatorów trzeba przyciągnąć, zainteresować, zatrzymać na dłużej. Trudność polega też na tym, że masz na to zaledwie 150 znaków.

5 rzeczy, o których musisz pamiętać tworząc BIO kota na Instagramie

1. Bio jest najważniejsze
Jedną z pierwszych rzeczy, które widzi użytkownik, jest właśnie Bio. Z badań wynika, że na sprawdzenie strony poświęca zaledwie 1-2 sekundy! Te dwie sekundy decydują o tym, czy przejrzy zdjęcia, czy zostanie Twoim Obserwatorem (odpowiednik Fana na Facebooku). Większość rzuca okiem na zdjęcie profilowe, bio, ewentualnie przejrzy pierwsze 3 zdjęcia (pierwszy rząd na stronie profilowej).

Kot na Instagramie ma do dyspozycji zaledwie 150 znaków, by opowiedzieć swoją historię (na tyle pozwala serwis). To naprawdę mało. Na szczęście, bio możemy w każdej chwili edytować lub zmienić całkowicie. Warto przetestować na żywo kilka wersji i sprawdzić, która daje najlepsze rezultaty – zwiększenie wejść, polubień, komentarzy.

2. Jak napisać Bio kota na Instagramie
W skrócie, bio ma trzy zadania: musi krótko wyjaśniać kim jesteśmy, po co tu jesteśmy i co odróżnia nas od innych. Powinno być napisane jasno, klarownie i oczywiście krótko. Językiem, którym włada nasza, jak mawiają marketingowcy, grupa docelowa. Bardzo przydaje się również odrobina humoru.

Polecaną, nie tylko przez nas metodą, jest napisanie szkicu. Początkowo obszernego, w którym napiszemy wszystko o naszym kotku/kotkach, o nas, o naszej chęci pokazania się światu czy dziejowej misji, o tym, co sprawia, że jesteśmy tak wyjątkowi. Następnie należy stopniowo „wycinać” mniej potrzebne informacje. Przeczytać tekst raz, drugi, trzeci i zastanowić się czy aby na pewno musimy zakomunikować to lub to całemu światu.

Dobra wiadomość jest taka, że w bio możemy używać emotikonów. Pozwoli nam to „zaoszczędzić” znaki. Dla przykładu, zamiast „Napisz do nas” możemy wstawić emotkę koperty czy skrzynki pocztowej. I wszystko jasne. 

3. Kot jako marka osobista
Hm, niezbyt ładnie to brzmi, ale branding kota też niefajnie. Posługując się definicją: „Branding ma na celu ustanowienie znaczącej i zróżnicowanej obecności wśród innych kont kotów, która przyciąga i utrzymuje nowych i lojalnych obserwujących. ”…

A „po polskiemu”? Znajdź coś, co Cię wyróżnia! Kiedy spojrzysz na konta najsłynniejszych kotów na Instagramie bez problemu natychmiast zauważysz, że coś je wyróżnia. Oczy w różnym kolorze, niesamowicie długie wibrysy, brak jednego ucha. Ale spokojnie, nie trzeba szukać od razu anomalii. Innego wyróżnia to, że wiecznie śpi, inny występuje zawsze w jakimś modnym ubranku, a jeszcze inny samą swoją obecnością zbiera środki na rzecz innych – pokrzywdzonych, będących w potrzebie kotków.

Na pewno i Ty znajdziesz coś, co Was wyróżnia z tłumu, bo przecież każdy kot to wielki indywidualista. 

Przede wszystkim zatem, nie staraj się kopiować innych tylko dlatego, że są sławni i mają miliony obserwatorów. To już prosta droga do społecznościowej zguby.

4. Call To Action
Czyli po naszemu „wezwanie do działania”. Generalnie użytkownicy Internetu są leniwi. Przerzucają strony, przesuwają kciukiem fotki, ale niespecjalnie chce się im działać. Pozornie. Jak się okazuje, wystarczy odpowiednio sformułowane, wstawione w odpowiednim miejsce właśnie tzw. „wezwanie do działania”, by chętnie weszli z nami w interakcję.

Może to być „napisz do nas”, a jeśli prowadzisz bloga czy posiadasz profil w innym serwisie społecznościowym – np. „odwiedź nas również na…” czy „Przeczytaj ostatni wpis na blogu”. Takie CTA (call to action) dodaj na końcu bio – bowiem bezpośrednio po nim następuje link do podanej przez nas podczas rejestracji strony.

5. Odpowiednio sformatuj Bio 

Po pierwsze, ładne formatowanie lepiej wygląda, po drugie – ułatwia czytanie. Szczególnie na urządzeniach mobilnych. Warto każdą informację podawać w nowej linii czy przedzielać emotikonami. Nie jest to łatwe w aplikacji mobilnej Instagrama, ale bez problemu da się zrobić w zwykłym notatniku. Potem wystarczy wkleić odpowiednio sformatowany tekst do okienka edycji profilu.

Warto pamiętać o tym, by nie przekraczać limitu 5-6 linijek. Tak, by bio było widoczne w całości od razu po wejściu na stronę. 

O kolejnych elementach budowy profilu, które sprawią, że Twój kot na Instagramie stanie się gwiazdą, a także trikach i sposobach na zwiększenie oglądalności, już wkrótce w kolejnych wpisach.

A w międzyczasie tradycyjnie zapraszamy i na nasz profil: @kocia_kolyska . Nie jest oczywiście idealny, ale… jest nasz! 😉

Zachęcamy również do dodawania na nim komentarzy! Szczególnie dla początkujących może to być fajna forma promocji, a może i nawiązania bliższych kontaktów? Zapraszamy!

kot na Instagramie 3
Podziel się:
Dodaj komentarz: